Route door Java 2011 weergeven op een grotere kaart

zaterdag 6 augustus 2011

Wandeling door de rijstvelden

De hele vakantie zien we overal om ons heen rijstvelden, een schitterend gezicht. Vandaag, op de laatste vakantiedag op Bali gaan we de rijstvelden van dichtbij bekijken. Een Balinese gids gaat ons voor op deze wandeling die zo'n drie uur zal duren.
Het is een hele mooie wandeling, binnen een kwartier zijn we Ubud uit en stsan we midden tussen de rijstvelden. Enno en Jacco grijpen de kans en rennen al snel ver van ons vandaan door de rijstvelden.
De gids vertelt ons van alles over de rijstvelden en de vele kruiden, fruitsoorten en groentes die we tegenkomen onderweg, zoals koffieplanten, peperplanten, vanilleplanten en noem maar op.
Onderweg pauzeren we even bij een klein stalletje waar we een verse kokosnoot kunnen proeven.
Aan het einde van de wandeling komen we nog een giftige slang tegen.
We wandelen voorzichtig weer terug over de smalle dijkjes tussen de rijstvelden en komen tegen 13:00 uur weer terug in Ubud. We laten ons daar verwennen met lekkere vruchtensapjes en cappuchino's bij Cafe Luna, een van onze favoriete restaurants waar we vanavond ook het afscheidsdiner gaan houden.

's Middags gaan de jongens nog een tijdje in de vis-spa waarna het tijd is om nog een paar souvenirs te kopen, een laatste duik in het zwembad en dan naar Casa Luna voor ons laatse diner op Bali!